Podstawowe zasady etykiety telefonicznej

Kiedy zaczęto powszechniej używać telefonów stacjonarnych, dość dużą wagę przywiązywano do odpowiedniej etykiety podczas rozmowy. Zazwyczaj przestrzegano posługiwania się konkretnymi formułami i zwrotami, godzin, w jakich wypada do kogoś dzwonić czy sposobu, w jaki należy się zachować, gdy przyjdzie nam odebrać rozmowę telefoniczną podczas przebywania w towarzystwie. Telefony komórkowe i ich gwałtowne rozpowszechnienie się (zwłaszcza w ciągu ostatniego dziesięciolecia) sprawiły, iż sztuka właściwej konwersacji telefonicznej została nieco zapomniana i mało kto zawraca sobie nią dziś głowę. Tymczasem warto znać podstawowe zasady, by nikomu naszym telefonem nie przeszkadzać ani nikogo nie zdenerwować. Dotyczy to szczególnie miejsc publicznych – źle widziane jest rozmawianie przez telefon we wszelkich środkach transportu (w autobusie najlepiej w ogóle nie odbierać, w pociągu możemy natomiast wyjść na korytarz). Nie dzwońmy do znajomych późnym wieczorem ani bardzo wcześnie rano, a kiedy już to robimy zawsze na początku upewnijmy się, czy nie przeszkadzamy. Nie kładźmy telefonu na stole w restauracji ani w widocznych miejscach podczas składania wizyt u przyjaciół, nie odbierajmy podczas jedzenia, a w teatrze, kinie czy kościele wyłączajmy dźwięk dzwonka, by nie przeszkadzać innym ludziom wokół nas.

Both comments and pings are currently closed.